Комунальний заклад освіти "Покровський ліцей" Покровської селищної ради Дніпропетровської області
MENU

Дводенний фестиваль "Розвиток громадянських компетентностей в умовах закладів загальної середньої освіти Кривого Рогу" для керівників шкіл Дніпропетровської області, які працюють у проекті #DOCCU, відбувся у Кривому Розі. Учасниками цього фестивалю були директор опорної школи Каліберда Л. О. та її заступник з НМР Соломка Л. А. Саме цей проект  об'єднав усіх своєю ідеєю - навчити дітей бути свідомими громадянами, самим бути демократичними і відкритими. Спілкування, обмін ідеями, плани на майбутнє - це наша робота!

​​​​​​​

 

13 лютого 2018 року Освітній портал “Педагогічна преса”    презентував освітню платформу «Живемо в демократії».

Це міжнародний освітній ресурс, на якому вчителі можуть шукати матеріали для навчання дітей правам та свободам за європейським зразком. Вчителі, діти та їхні батьки знайдуть відповіді на такі важливі питання: «Які громадянські права має дитина? Як і де вона має ними користуватися? Які компетентності необхідні громадянам для участі в житті суспільства?» та інші.

Програма презентації освітньої платформи «Живемо в демократії»

 

Швейцарсько-український освітній проект «Розвиток громадянських компетентностей в Україні» спрямований на розвиток громадянського суспільства шляхом підвищення рівня обізнаності освітян, учнів і їх батьків, а також державних службовців та представників місцевого самоврядування з питань демократичного громадянства та прав людини. Проект покликаний удосконалити процес співпраці між органами державної влади, системою освіти та громадськістю для створення демократичного середовища в місцевих громадах.

Розбудова й утвердження суверенної, правової, демократичної держави органічно пов’язано з формуванням громадянського суспільства. Основним пріоритетом стратегічного розвитку України визнано її європейський вибір. Тому прийшло усвідомлення того, що сучасна школа має сприяти розвиткові демократичної культури, формуванню у своїх учнів громадянських компетентностей необхідних для проживання в європейському  співтоваристві. Громадянська освіта є важливою складовою становлення демократичної держави й громадянського суспільства,  що передбачає істотну  трансформацію світоглядних орієнтацій  і самосвідомості людей. Опорна школа КЗО "НВК "ЗОШ І - ІІІ ст. № 1 - Покровський ліцей"   долучилася до впровадження проекту у 2016 році.

Тема експериментальної роботи

«Розвиток громадянських компетентностей в Україні

в умовах загальноосвітньої школи»  (обласний рівень)

Термін проведення експерименту 2016-2021рр.

Концептуальні положення

Об’єкт дослідження: навчально-виховний процес у загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.

Предмет дослідження: дидактико-методичне та навчальне забезпечення, формування громадянських компетентностей учнів загальноосвітної школи І-ІІІ ступенів.

Завдання дослідження: виявлення особливостей реалізації концептуальних засад, формування громадянських компетентностей учнів загальноосвітньої школи; розроблення дидактико-методичного і навчального забезпечення виховного процесу щодо формування громадянських компетентностей учнів; експериментальна перевірка ефективності дидактико-методичного і навчального забезпечення формування громадянських компетентностей учнів загальноосвітньої школи; розроблення програми підготовки керівників і вчителів школи до упровадження формування громадянських компетентностей учнів загальноосвітньої школи.

Прогнозований результат: підвищення рівня громадянської компетентностей учнів, педагогів та їх громадянської активності шляхом упровадження науково  й експериментально обґрунтованого дидактико-методичного і навчального забезпечення навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі.

Призначення наукового проекту

Науковий проект покликаний підготовити учнівську молодь до ролі громадян відкритого демократичного суспільства.

Науково - методичне забезпечення

Вивчення і аналіз нормативних документів Міністерства освіти і науки України; філософських, психологічних, педагогічних джерел, шкільних програм розвитку, навчально-методичного забезпечення освітнього процесу; інформації ЗМІ, Інтернет-джерел з метою обгрутування теоретичних засад наукової розвідки; моделювання для створення дидактико-методичного і навчального забезпечення навчально-виховного процесу.

Соціально-психологічне забезпечення

         Здійснення науково-методичного та практичного забезпечення діагностичної та корекційно-розвивальної роботи, зокрема діагностичної (тестування, спілкування, опитування й анкетування педагогічних працівників, учнів, батьків, представників громади); обсерваційної (цілеспрямоване педагогічне спостереження за діяльністю вчителів-предметників); статистичної (опрацювання й порівняння результатів кількісного і якісного аналізу здобутих даних).

ЕТАПИ ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ:

І. Підготовчий етап  (вересень 2016-серпень 2017р.)

ІІ. Концептуальний етап  (вересень 2017-грудень 2017р.)

ІІІ. Формувальний етап (січень 2018-серпень 2019р.)

ІV. Узагальнюючий етап (вересень 2019-грудень 2020р.)

V. Рефлексивний етап(січень 2021-серпень 2021р.)